sábado, 5 de julio de 2008

Atención á diversidade


A atención á diversidade é un dereito legal para tódolos alumnos, sen embargo algúns profesores consideran a súa aplicación como unha discriminación para os alumnos que non teñen problemas. En cambio, os profesores debemos empregar diversos métodos de ensino adaptados aos métodos de aprendizaxe dos alumnos e alumnas para ofrecer unha igualdade de oportunidades. Algúns alumnos necesitan actividades de reforzo e outros actividades de ampliación.

Hai un interesante artigo do departamento de orintación do Colexio San Narciso de Marín. Recomendable a súa lectura.
Aínda máis interesante é o documento "Atención á diversidade. A escola intercultural" publicado pola Consellería de Educación e no que se recollen as recomendacións dos Consellos Escolares das diversas comunidades autónomas, entre elas Galicia.
Non entendo como hai quen considera que a atención á diversidade consiste en facer exames de recuperación máis complicados e difíciles de superar.
Tamén recomendo visitar Tadega (Tecnoloxías de Atención á Diversidade na Educación Galega)e participar no seu foro.
José Ramón Vidal fai unha recompilación de actividades interactivas de reforzo. Tamén hai profesores que se ocupan de ensinar, como as experiencias do conreso "La atención a la diversidad en el sistema educativo" do que se poden ler e descargar as actas a través de Internet.
En que consiste o reforzo educativo?
Nas actas do anterior congreso recóllese o seguinte:

Refuerzo educativo
Supone el menor grado de modificación curricular y organizativa para que un alumno supere una dificultad de aprendizaje. Es una acción general, común y aplicada de forma habitual en clase.
Se pretende que si el alumno presenta, por motivos circunstanciales, un problema puntual, debe recibir el apoyo específico del profesor para superarlo y continuar su aprendizaje con su ritmo habitual a través de reforzadores de las conductas y el uso de estrategias didácticas, metodológicas y recursos adecuados al momento y situación de enseñanza-aprendizaje concreta.
Es decir, atiende las dificultades del alumno surgidas en un momento del proceso educativo y a través de pequeñas modificaciones (secuencia y organización de contenidos, actividades, agrupamientos,…), el alumno puede seguir el proceso ordinario de enseñanza-aprendizaje. Modificaciones que son elaboradas y desarrolladas por el profesor que imparte la materia en la que el alumno necesita el refuerzo y/o profesores especializados.
Con esta medida se trata de que no haya que adoptar medidas de mayor importancia como las adaptaciones curriculares, o la diversificación curricular en los alumnos de secundaria.

1 comentario:

José R. Vidal dijo...

Gracias Juan pola túa referencia ás actividades interactivas da páxina de Recursos para a Diversidade.
Veño de ollar por riba o teu blog e o que máis me agrada é a túa sensibilidade, como profesor de ciencias, coa diversidade educativa.
Trátase, dende o mue punto de vista, de non fracasar na tarefa de espertar en cada un dos nosos rapaces e rapazas as súas mellores facultades. O reto consiste en ser quen de ofertar a cada un a axuda que precisa, axustando a intervención educativa á individualidade, fuxindo da sistemática aplicación do currículo e do establecemento das medidas de atención á diversidade para os que non o seguen.

Parabéns polo teu traballo.

Un saúdo
José R. Vidal